20 Nisan 2012

Kızıl Bayrak'tan
Kurultayın gücüyle devrimci 1 Mayıs’a
yeni mevziler kazanmaya!
Sermaye iktidarının komşu halkları hedef alan saldırganlığı devam ediyor...
Newroz direngenliğine
saldırısına protesto
Türk Metal çetesi
Bosch işçilerine saldırdı!
Sınıf devrimcileri 1 Mayıs’a hazırlanıyor!
GOP’ta 1 Mayıs şenliği gerçekleşti
Sermayenin saldırılarına karşı
1 Mayıs’a!..
Taşeron İşçileri Kurultayı işçi kürsüsü oldu
DİSK/Genel-İş yöneticileri kurultayı değerlendirdi
Tarihten güncelliğe dünyada ve Türkiye’de 1 Mayıs - H. Fırat
Yunanistan, sınıf mücadelesinde dönüm noktası...-V.Yaraşır
Mısır’da gerici iktidar çatışmaları
BM’den Suriye’ye gözlemci heyeti
Kıbrıs BES yeniden
süresiz grevde.
Ekim Gençliği 1 Mayıs’a hazırlanıyor!..
ODTÜ öğrencileri
mücadeleyi büyütüyor
Eğitim hakkına sahip çık!
Osmangazi Üniversitesi’nde
cami yapımı...
10. BİR-KAR Gençlik Kampı başarıyla gerçekleşti!..
Mücadele Postası
Bu sayının PDF formatını download etmek için tıklayın

Sermayenin saldırılarına karşı 1 Mayıs’a!

1 Mayıs’ın kitlesel, devrimci ve sınıfsal özüne uygun olarak kutlanması gerektiğine vurgu yapan öncü işçiler, İstanbul’da 1 Mayıs alanı Taksim’de buluşmaya çağırıyorlar.

Devrimci 1 Mayıs’tan yanayız”

Zafer Yolcu (T. Haber-İş Anadolu Yakası Şube üyesi): Telekom işçileri olarak 1 Mayıs çalışmasını tabanda yürütüyoruz. Geçtiğimiz haftalarda Telekom işçileri olarak Haber-İş içindeki sendika ağalarını protesto ettik. Telekom işçileri olarak devrimci bir 1 Mayıs’tan yanayız. İşçi sınıfının kanı ve canı pahasına ortaya çıkardığı 1 Mayıs’ı sınıfsal özü ve anlamına uygun kutlamak istiyoruz. 1 Mayıs’ı kızıllaştırmak için mücadelemizi ve örgütlenmemizi sürdürüyoruz. Ulusal İstihdam Stratejisi ve diğer saldırılara karşı taleplerimizi 1 Mayıs alanında haykıracağız. Ancak geçmiş 1 Mayıslar’da olduğu gibi bu 1 Mayıs’ta da sendikalar üzerlerine düşen görevleri yerine getirmekten kaçıyorlar. Tabanı alanlarla çıkaracak birtakım politikaları izlemiyorlar. 1 Mayıs, sendikal bürokrasiye yönelik tepkinin de dile getirildiği bir gün olmalı.

1 Mayıs’ı örgütlemeye çağırıyorum”

Özlem Kalaycı (Birleşik Metal üyesi Penta işçisi): İşçilerin birlik, mücadele, dayanışma günü 1 Mayıs yaklaşıyor. Biz de 1 Mayıs hazırlıkları kapsamında Penta işyerinde sınıf bilinçli işçiler olarak hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Bu hazırlığı, fabrikada çalışan tüm işçi arkadaşlarımızı 1 Mayıs’a katmak üzerine kuruyoruz. Ne yazık ki sınırlı bir çalışma oluyor, çünkü sendikacılar bu yönde çalışma yapmıyorlar. Aynı tablo geçtiğimiz yıl da yaşanmıştı. Tüm hazırlıklar ve alana katılım alana çağrıyla sınırlı bırakılmıştı. Biz Penta’daki sınıf bilinçli işçiler olarak 1 Mayıs Hazırlık Komisyonu ile hedefimiz bütün işçileri 1 Mayıs’a taşımaktır. Kalabalık bir şekilde alanlara çıkmayı da istiyoruz. Bu yıl farklı bir hazırlığımız da var. Geçtiğimiz yıllarda işçiler orada atılan sloganlar neyse onu atıyorlardı. Biz Penta işçileri olarak sınıfın gündemlerini ve kendi gündemlerimizi alana taşıyacağız. Bunu da pankart ve dövizlerimizle ifade edeceğiz. Bütün metal işçilerini ve Birleşik Metal üyelerini de kendi hazırlıkları çerçevesinde yürütecekleri hazırlıklar üzerinden 1 Mayıs’a çağırıyorum.

Taksim Meydanı’nda olacağız”

Pınar Tetik (Tez-Koop-İş Sendikası üyesi): İçinden geçtiğimiz süreçte işçi sınıfının saflarının oldukça dağınık olduğunu görüyoruz. Bir dizi saldırı yasası meclisten geçiyor ama işçi hareketinde durgunluk var. Sendikalar da bu dağınıklığı toparlama noktasında sorumluluklarını yerine getirmiyorlar. Sendikalı veya sendikasız tüm işçi kardeşlerimi 1 Mayıs alanına davet ediyorum. Uzun yıllar boyunca büyük bedeller ödeyerek kazanılan Taksim Meydanı’nda olacağız.

Tersane işçileri de Taksim’de olacak

Ercan Kayahan (TİB-DER üyesi tersane işçisi): Patronlar her zaman işçileri biraraya getirmemeye çalışıyorlar. Bunu yaparak işçileri ölümle burun buruna çalıştırıyorlar. Biraraya gelmezsek yapabileceğimiz bir şey yok. Meclisteki vekillerin birçoğunun işveren olması her şeyi anlatıyor. Bu yüzden haklarımızı arayıp, birlikte hareket etmemiz lazım. Tersanelerde kölece çalışma koşulları içindeyiz. Yemekler, oturma yerleri vs. birçok sorunumuz var. Bunları düzeltmek için mücadele vereceğiz.

Ali Akgül (TİB-DER üyesi tersane işçisi): 1 Mayıs tüm işçilerin bayramıdır. Bunu düşünerek 1 Mayıs’ı kitlesel ve coşkulu bir şekilde kutlamamız gerekiyor. Tersanelerde direniş yapıyoruz. Tüm haklarımız gasp edildiği için 1 Mayıs’ta birlik ve beraberlik içinde olmalıyız. Tüm arkadaşlarımı Taksim’e bekliyorum. Siyasi görüşünün farklılığına bakmadan sınıfsal düşünerek hareket etmeliyiz. Korkutulmuş, sindirilmiş işçi arkadaşlarımız var. İş korkusu yaşadıkları için kapı önüne konulacağını düşünen işçilere de çağrı yapıyoruz. Ücretli kölelik düzeninde yaşıyoruz. Tersane patronlarının evlerindeki süs köpeklerine harcadıkları parayı tersane işçilerine verseler bu ölümler yaşanmazdı. Mücadelede pes etmemek için son nefesime kadar devam edeceğim.

Taksim direnişin simgesidir”

Emrah Şahin (Genel-İş İstanbul Anadolu Yakası 1 No’lu Şube YK üyesi): 1 Mayıs’ın önemi zaten belli, bu nedenle üzerinde pek durmak istemiyorum. 1 Mayıs’ta Taksim işçi sınıfı için direnişin, onurun, umudun, vefanın simgesidir. Sendikalı-sendikasız, çalışan çalışmayan, ev kadını, öğrenci ayırtetmeden işçi kimliğini benimsemiş herkesin 1 Mayıs’ta olması onursal bir sorumluluktur. 1977 kanlı 1 Mayıs’ını yüreğinde hisseden ve bu kimliği benimsemiş her arkadaşı 1 Mayıs’ta Taksim’e davet ediyorum.

Mücadele çağrısı yapmalıyız”

Mehmet Doğan (Çelik-İş üyesi): 1 Mayıs tarihsel olarak Avustralya işçi sınıfının 8 saatlik işgünü talebiyle verdiği mücadelenin ürünü olarak ortaya çıkmış bir gündür. Türkiye işçi sınıfı bu sürece hazırlanırken tabandan örgütlenmiyor. İşçi sınıfına yönelik saldırılar karşısında emekçilere mücadele çağrısı yapmalıyız. Bugünün bir bayram değil bir mücadele günü olduğunu anlatmalıyız. Diğer yandan, patronlar bu yıl Salı gününe denk gelen 1 Mayıs’ı haftasonu tatiliyle Pazartesi’yi birleştirerek engellemeye çalışıyorlar. Ulusal İstihdam Strateji, kiralık işçilik ve diğer saldırılara karşı sermayeyle işçi sınıfının karşı karşıya geldiği bir gündür 1 Mayıs. Biz bulunduğumuz alanlarda 1 Mayıs’ı anlatıyoruz. Devrimci işçiler olarak üzerimize düşen görevlerimizi yerine getiriyoruz. Sermayenin, 1 Mayıs günü yüzde 100 mesai vererek işçileri tutma gibi hamlelerine karşı işçilere 1 Mayıs günü fabrikalara girmeme çağrısında bulunuyoruz. 1 Mayıs’ı sınıfsal karakterine uygun bir biçimde kutlamak istiyoruz.

Direnişçi işçiler Taksim’de

İlhan Yıldırım (Maltepe Belediyesi işçisi): Geçtiğimiz yılki 1 Mayıs’ta da Taksim’de yerimizi almıştık. Bu seneki 1 Mayıs’a, uzunca bir süre direniş deneyimi yaşamış işçiler olarak giriyoruz. Bu büyük ve şanlı kavga gününde işçi sınıfının direngenliğini, mücadele taleplerini alanlara yansıtacağız. Her şeyden önce, Maltepe Belediyesi’nde ortaya koyduğumuz direniş kararlılığını 1 Mayıs’a taşıyacağız.

Kadir Ağsu (Çapa taşeron işçisi): 1 Mayıs’ta her kesimden işçi sınıfına seslenmek istiyoruz. Bu yüzden 1 Mayıs’ta Taksim Meydanı’nda olacağız. Taşeron köleliğini yeryüzünden silene kadar mücadele edeceğiz. Herkesi taşeron sistemine başkaldırmaya davet ediyoruz. İşçi sınıfının kardeşliğiyle taşeron işçileri olarak Taksim’de olacağız.

İsmail Tekin (Hey Tekstil işçisi): Hey Tekstil işçileri olarak 1 Mayıs alanında yerimizi alacağız. Orası bizim alanımız, işçi alanı olacak. Daha önce de Hey Tekstil’den işten atılan arkadaşlarımıza da çağrı yapıyoruz. Kalabalık bir şekilde katılımı hedefliyoruz. Tüm işçileri de 1 Mayıs alanında yer almaya çağırıyoruz.