02 Ekim 2009
Sayı: SİKB 2009/38

Kızıl Bayrak'tan
  İMF-DB zirvesi ve emek örgütlerinin tutumu
  Keskinleşen emperyalist rekabet ve sonuçsuz kalan işbirliği arayışları
G-20 Zirvesi gerçekleşti...
Sermaye devleti “Alevi açılımı” adı altında Alevi işçi-emekçilerini aldatmaya çalışı
Emperyalist haydutlardan hesap sormak için sokağa, eyleme!
  Devlet emperyalist haydutları baskı ve terörle korumaya hazırlanıyor...
  Haydutlar zirvesine karşı sokaklar ısınıyor!
  Entes direniş güncesinden...
  İşçi ve emekçi hareketinden.
  Üniversitelerde devrimci faaliyetlerden....
  Demokrasi mücadelesi ve Kürt sorunu/4
  10. Ulaşım Şurası İstanbul’da toplandı...
  Güven Elektrik’teki sendikal örgütlenme deneyimi üzerine…
  Ulucanlar direnişinin 10. yılında 10 kızıl yıldızımızı selamladık!..
  “Zere ve hasta tutsaklara özgürlük!” eylemleri sürüyor...
  Barack Obama
siyonist şeflerle aynı safta!
  Honduras halkı askeri
diktatörlüğe meydan okuyor!
  Sermayenin saldırılarına karşı
her yerde eylem ve direniş!
  Şovenizm ve demokrasi kültürü
M. Can Yüce
  Habip yoldaş devrim ve sosyalizm davamızda yaşıyor!
  Mücadele Postası.
Bu sayının PDF formatını download etmek için tıklayın

Üniversitelerde devrimci faaliyetlerden....

Ege’de çalışmalar sürüyor…

Ege Üniversitesi’nde yeni dönemin başlamasıyla birlikte Ekim Gençliği olarak çalışmalara başladık. Ege Üniversitesi’nde Ekim Gençliği masamızı düzenli olarak açıyoruz. 28-29 Eylül tarihlerinde E Cafe’de yürüttüğümüz çalışmalarımızı 30 Eylül günü de Edebiyat Fakültesi’ne taşıdık.

İMF-DB sürecine dair sözümüzü söylediğimiz merkezi broşürlerimizi ve afişlerimizi yaygın biçimde kullandık.

İMF-DB’nin Türkiye’ye gelmesi sebebiyle İzmir’de Ege Üniversitesi’nde bir eylem gerçekleşecek. Ekim Gençliği, SGD, Dev-Genç, ÖGD ve EHP Gençliği’nin örgütlediği eylemin çalışmaları “Anti-emperyalist Öğrenciler” imzasıyla yürütülüyor. Yanısıra İMF-Dünya Bankası’nı teşhir eden bildirilerle üniversite gençliği eyleme çağrılıyor. Ayrıca “68’den bugüne 6. Filo’yu unutmayın! İMF-DB defol!” şiarlı afişler yaygın bir biçimde yapılıyor. 30 Eylül günü Edebiyat Fakültesi’nden öğrenci çarşısına, Gıda Cafe’den MYO’ya birçok alana afiş çalışması götürüldü.

Ege Genç-Sen çalışmalarından….

Okullar açılmadan önce bir araya gelen Ege Genç-Sen Meclisi, çeşitli gündemleri tartıştı ve 23-24 Eylül günü Ege Üniversitesi’nde masa açtı. 23 Eylül günü E Cafe önünde olan Genç-Sen, 24 Eylül’de ise hazırlık sınıflarının seviye belirleme sınavının çıkışındaydı. “Hazırlıkta nasıl hazırlık?” başlıklı broşürün dağıtımı yapıldı.

25 Eylül günü gerçekleştirilen Ege Genç-Sen Meclis Toplantısı’nda ise 6 Kasım tartışıldı. Kriz gündemi ile 6 Kasım’ın birlikte ele alınması ayrıca barınma sorunu ve harçların işlenmesi kararlaştırıldı. Genç-Sen, hafta içerisinde birim toplantılarını gerçekleştirerek belirlediği başlıkları tartışacak.

28 Eylül günü ise, 1 Ekim günü gerçekleştirilecek kitle toplantısının çağrısı yapıldı. E Cafe önüne masa açan Genç-Sen, kitle toplantısını duyuran afiş ve bildiri kullandı. 29 Eylül günü E Cafe önünde masa açan ve müzik yayını yapan Genç-Sen’e ilgi yoğundu. 30 Eylül günü ise Genç-Sen masası öğle saatlerine kadar Edebiyat Fakültesi’ne ardından da E Cafe’ye açıldı. Toplantıya çağrı yapan afiş ve bildiriler yaygın olarak kullanıldı.

Ege Üniversitesi / Ekim Gençliği

YTÜ’de yeni dönem başladı!

Geçtiğimiz sene YTÜ’de yaşanan İP-TGB saldırısının ardından idare-ÖGB-polis işbirliği ile okul içerisinde yaratılmaya çalışılan siyaset yasağına rağmen, bu dönem açılışıyla birlikte çalışmalarımıza başladık.

ÖGB’lerin masa ve afişlerin izinsiz olduğu gerekçesiyle kaldırılması yönündeki baskı ve tehditlerine rağmen diğer siyasal gençlik güçleriyle birlikte ortak tutum aldık.

Tonoz Kantin önünde Ekim Gençliği masası açtık. Okul içerisinde yaygın bir afişleme ve bildiri dağıtımı gerçekleştirdik.

İMF ve Dünya Bankası’nın İstanbul’a geleceğini duyuran ve emperyalist haydutlara karşı mücadeleye çağıran Ekim Gençliği ve IMF ve Dünya Bankası Karşıtı Birlik imzalı afişleri kullanıyoruz. Ayrıca “Emperyalist-kapitalist sistemin haydutları 1-7 Ekim’de Türkiye’ye geliyor... Açlığı yaratanlar, yoksulluğu yok edemezler!” başlıklı, Ekim Gençliği imzalı broşürü ve “İMF ve Dünya Bankası defol!” başlıklı IMF ve Dünya Bankası Karşıtı Birlik imzalı bildirilerin dağıtımını gerçekleştiriyoruz.

Ayrıca, İMF ve Dünya Bankası Karşıtı Birlik imzalı çalışmaları Genç-Sen ile birlikte yürütüyoruz.

Yanı sıra yeni dönemle birlikte eğitimin ticarileştirilmesinin yeni bir uygulaması olan elektronik kartlı geçiş sistemini ve Sanat Tasarım Fakültesi’nin apar-topar Davutpaşa Kampüsü’ne taşınmasının teşhir eden “2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı Başlıyor... YTÜ AŞ çalışmalarına devam ediyor!” başlıklı bildirinin dağıtımı gerçekleştirdik. Bu konuda bir duvar gazetesi hazırladık.

YTÜ Ekim Gençliği

İstanbul Üniversitesi Ekim Gençliği faaliyetlerinden...

İstanbul Üniversitesi geçtiğimiz haftalarda yeni döneme başladı. Yine sorunlarla açılan üniversitelerde bizler de sözümüzü söylemeye başladık.

1-7 Ekim tarihleri arasında İstanbul’a gelecek olan IMF ve Dünya Bankası’nı teşhir etmek amacıyla çalışmalara başladık. Krize çare bulmak(!) amacıyla İstanbul’a gelen emperyalist haydutlar yeni sömürü paketlerini belirleyecekler.

Bizler de bu çerçevede İstanbul Üniversitesi’nde “Emperyalist haydutlar bizi savaşa davet etti, davetleri kabulümüzdür!” şiarlı afişler yaptık. Yanı sıra “IMF, Dünya Bankası vb. emperyalist mali kuruluşlarla kölece ilişkilere son!”, “Dış borç ödemeleri durdurulsun, tüm dış borçlar geçersiz sayılsın!”, “Eğitime ayrılan bütçe arttırılsın!” taleplerinin yazılı olduğu afişlerimizi okulun açıldığı günden itibaren Merkez Kampüs ve Edebiyat Fakültesi’nde kullandık.

Afiş ve sergiye müdahale...

İstanbul Üniversitesi’nin yeni eğitim-öğretim yılına başlamasıyla birlikte devrimci, demokrat öğrencilere yönelik saldırılar da başladı. Dün Merkez Kampüs’e gelen 20’den fazla öğrenci okula alınmadı. Geçen senenin sonunda artan soruşturma saldırılarının sonuçları açıklandı. Devrimci öğrencilere 2 hafta ile 5 dönem arasında değişen cezalar verildi.

Bu pervasız saldırıya karşı sessiz kalınacağını zannedenler, bugün okula asılan afişlere ve açılan sergilere müdahale ettiler. İlk olarak Merkez Kampüs’te Öğrenci Kolektifleri tarafından harçlarla ilgili açılan serginin kaldırılması istendi. Ardından IMF-DB’nin İstanbul’a geleceğini duyuran ve emperyalist haydutları teşhir eden Ekim Gençliği’nin afişleri kaldırılmaya çalışıldı. Çıkan arbede de sergi ve afişler kaldırıldı.

Arbede anında toplanan kitleye ajitasyon konuşmaları yapıldı. Parasız eğitim vurgusuyla birlikte saldırı teşhir edildi. Ardından afişler ve sergi ortak bir duruş sergilenerek tekrar duvarlara asıldı. Bunun üzerine ÖGB’ler tekrar gelmeye cesaret edemediler ve saldırı püskürtülmüş oldu.

İstanbul Üniversitesi Ekim Gençliği

Dokuz Eylül Üniversitesi’nde soruşturma saldırısı...

Geçtiğimiz dönem yapılan 29 Mart yerel seçim sürecinde okul içerisinde bağımsız sosyalist aday N. Şafak Özdoğan imzalı afişleri yapan ve ÖGB’ler tarafından saldırıya uğrayan iki Ekim Gençliği okuru soruşturma saldırısıyla karşı karşıya kaldı.

ÖGB’lerin saldırılarına rağmen afişler yapılmaya devam edilmiş ve afişleri yapan devrimciler darp edilmişti. Bu olaylardan hemen sonra bir basın açıklamasıyla saldırı teşhir edilmiş, basın açıklamasının ardından ise okul “devrim ve sosyalizm” şiarlı afişlerle donatılmıştı. Okul yönetimi bu saldırıların ardından soruşturma saldırısını devreye sokmuştu.

Sonuçlanan soruşturmalara göre 2 Ekim Gençliği okuru toplam üç ay uzaklaştırma “cezası” aldı. Devrimci faaliyeti engellemeye dönük bu saldırılar bizleri yıldıramayacaktır. Bulunduğumuz her alanda devrim ve sosyalizm şiarını yükselterek, gençliği bu onurlu dava uğruna mücadele etmeye çağıracağız!

Dokuz Eylül Üniversitesi Ekim Gençliği

Kamp-Üs faaliyetleri başlıyor....

İstanbul Üniversitesi’nde “Toplama KAMPı, sermaye ÜSsü üniversite istemiyoruz!” şiarıyla çıkardığımız Kamp-Üs dergisi çalışmalarına yeni dönemin açılmasıyla birlikte başladık.

İlk olarak bir broşür hazırladık. Broşürde Kamp-Üs dergisinin neler söylediğini, geçmiş dönemde neler yaptığımızı ve nasıl bir faaliyet yürüttüğümüzü anlatarak bu faaliyetleri çoğaltmaya ve üniversitelerde sözümüzü söylemeye çağrı yaptık.

Yanı sıra ilk toplantımızı gerçekleştirdik. Toplantıda geçmiş çalışmamızın bir değerlendirmesini yaparak eksikliklerimizi belirledik. Bu eksiklikleri nasıl tamamlayacağımıartıştık.

İkinci olarak ise Kamp-Üs dergisinin yeni sayısının gündemlerini belirledik. Dergi içerisinde kültür-sanat, bilim-felsefe gibi bölümlerin yanında yeni bölümler oluşturma kararı aldık.
Kamp-Üs olarak yeni dönem faaliyetlerimizi güçlendirerek sürdüreceğiz.

Kamp-Üs Dergisi

İstanbul’un göbeğinde öğrenci yurdunda büyük sefalet

İstanbul Zeytinburnu’nda bulunan ve 3 bin kişinin kaldığı Atatürk Öğrenci Yurdu’ndaki tadilat nedeniyle öğrenciler perişan edildi.

15 Ağustos’ta 4 katlı olmak üzere 10 blok bulunan yurdun her katına 3’er kişilik duş yapımı ve lavabo tadilatı başladı. Bitmeyen tadilat nedeniyle yurda kayıtlarını yaptıran öğrenciler için 3 blok açıldı. Odalara sığmayan öğrenciler için etüt odaları ile koridorlara yataklar konuldu. Öğrenciler yer olmadığı için bir yatakta 2 öğrenci yatmak zorunda kaldılar. Kayıtların devam ettiği yurdun içi şantiye alanına döndü. 15 Ekim 2009’a kadar tadilat çalışmasının biteceği ve diğer bloklarında açılacağı söyleniyor.

Yurtta kalan bazı öğrenciler çok zor şartlarda eğitim dönemine başladıklarını belirterek, şunları söylediler:
“Koridorlar pislik içinde. Kediler geziyor. Sularımız akmıyor. Valizlerimizi merdiven altlarına koyuyoruz. Hepimiz hastalanmak üzereyiz. Koridor ve etüt odalarında aynı ranzada ikişer kişi kalıyoruz. Kalacak yerimiz olmadığı için mecburen çekiyoruz. Bu tadilat çok daha önce bitebilirdi. Daha önce neden yapılmadı? Yetkililer bizim sorunlarınızı bir an önce çözsünler. Perişan olduk.”