9 Mayıs 2008 Sayı: SİKB 2008/19

Kızıl Bayrak'tan
  İşçi sınıfı ve emekçilerin öfkesini büyütelim!
   Kandil’in bombalanmasıyla ABD planı yeniden yürürlükte!
1 Mayıs Taksim direnişi ruhunu kuşanalım!
1 Mayıs direnişi ve CHP’nin hesapları!
1 Mayıs eylemlerinden...
Devrimci 1 Mayıs Platformu’ndan açıklama:
  Zulmün borazanı dinci–gerici medyanın
1 Mayıs’a kin kusma ayini!
  Denizler’i savunmak, devrimi savunmaktır!
  Devrimci mirası yaşatmak,
daha ileriye taşımakla mümkündür!
  Taksim kararlılığının kazanımları
  1 Mayıs gözlemlerinden...
  Faşist zorbalardan hesap sorma zamanı…
  Gençlik hareketinden...
  Adana Sanayi İşçileri Kurultayı Sonuç Bildirgesi...
  İşçi ve emekçi hareketinden...
  Dünyadan...
  1 Mayıs: İslami faşizmin turnusol kağıdı
Yüksel Akkaya
  1 Mayıs 2008’in öğrettikleri
M. Can Yüce
  Mücadele Postası.
Bu sayının PDF formatını download etmek için tıklayın

Gençlik hareketinden...

Faşist beslemeler işbaşında!

1 Mayıs kutlamalarının ardından akşam saatlerinde evlerine dönen iki arkadaşımıza Eskişehir’in merkezi olan Çarşı Tramvay durağının yakınlarında faşist beslemeler tarafından bir saldırı gerçekleştirildi. 7-8 kişilik faşist güruh sopa ve kalaslarla “allahu ekber” diye bağırarak arkadaşlarımıza arkadan saldırdılar. “Bunlar teröristtir” diyerek linç örgütlemeye çalışan faşistler, arkadaşlarımızın ve çevre halkının müdahalesi sonucu kaçmak zorunda kaldılar. Yaşanan arbedede yaralanan arkadaşlarımız hastanede polisin keyfi müdahalesine maruz kaldılar. İfade vermeyeceklerini söylemeleri üzerine polis biber gazı kullandı.

Kızıl Bayrak / Eskişehir

İÜ Kamp-Üs / Sinema Atölyesi çalışmalarından…

Kamp-Üs Kültür Sanat Festivali kapsamında oluşturduğumuz Sinema Atölyesi, çalışmalarına devam ediyor. 4 Mayıs günü bir toplantı gerçekleştirdik.

Toplantıda çekeceğimiz kısa filmin kurgusunu tamamladık ve senaryosunu oluşturduk. 6 Mayıs’tan itibaren çekimlere başlayacağız. Çekimleri anfide gerçekleştirmeyi düşünüyoruz.

“Üniversite deyince…” başlığında yaptığımız röportajlar devam ediyor. Üniversite içerisinde ve dışında, öğrencilerle, ailelerle, esnafla yaptığımız röportajlarda insanların yoğun ilgisiyle karşılaşıyoruz.

Bugüne kadar okul içerisinde ÖKM, Fen ve Edebiyat Fakültesi, Merkez Kampüs ve Yabancı Diller Bölümü’nde çekimler yaptık. Vapurda, kafelerde, Taksim’de röportajlar yaptık. Ayrıca bir arkadaşımız tiyatro öğrencileriyle “Üniversite deyince” başlıklı doğaçlama bir oyun kameraya aldı.

Kamp-Üs Sinema Atölyesi

Kamp-Üs festivalinin hazırlıkları sürüyor…

12-16 Mayıs tarihleri arasında Öğrenci Kültür Merkezi’nde gerçekleştireceğimiz “Yaşamın ve sanatın her alanında biz varız!” festivalinin hazırlıklarını yoğunlaştırarak sürdürüyoruz. Merkez Kampüs, Yabancı Diller Bölümü, Fen ve Edebiyat Fakülteleri’nde festivalin ve atölyelerin çağrılarını yapmaya devam ediyoruz.

Festivalin hazırlık sürecinde göstereceğimiz “Üniversitede biz varız!” başlıklı belgeselin ön çalışması olarak 5 Mayıs günü Merkez Kampüs, Yabancı Diller Bölümü ve Edebiyat Fakültesinde afiş ve el ilanı kullandık.

Dağıtım sırasında birçok kişiyle sohbet ettik. Özellikle belgesel ve Deniz’ler hakkında olan bu sohbetlerde birçok şey tartışma imkanı yakaladık. Öğrencilerin yoğun ilgisi vardı.

Kamp-Üs dergisini yeni sayısını bu haftadan itibaren kullanmaya başladık. Festival çağrısına geniş bir yer verdiğimiz dergimizin bu sayısında diğer üniversitelerden ve dünyadan birçok habere yer verdik. Ayrıca yurtlarda yaşanan sorunlar üzerine ve Arçelik işçileriyle yaptığımız röportajları da bu sayıda kullandık.

Toplu satışlara 5 Mayıs’tan itibaren başladık. Edebiyat ve Fen Fakültesi’nde bir saat içerisinde 70 dergi kullandık. Şenlik çağrısını da yaptığımız satışlarda öğrencilerin ilgisi çok iyiydi. Birçok kişiyle festivali tartışma fırsatını yakaladık.

Kamp-Üs dergisi

Cebeci’de duvar gazetesi...

Cebeci’de yaklaşık bir ay önce kampüsümüzdeki öğrencilerle birlikte bir duvar gazetesi çalışması başlattık. Bir hafta boyunca çıkan gazetelerden ve dergilerden derlediğimiz haberleri bir araya getirip tartışarak gazetemizin içeriğini oluşturuyoruz. Kestiğimiz resimler ve yazılardan çok bunlar üzerine kendi yaptığımız yorumlara ağırlık vermeye çabalıyoruz. Gazetemiz görsel açıdan da öğrencilerin dikkatini çekiyor. Haftanın gelişmelerinden derlediğimiz duvar gazetesi bir hafta boyunca kampusteki tüm fakültelerde asılı duruyor. Gazeteye öğrencilerin ilgisi de oldukça fazla.

Çalışmamız kapsamında her Cuma çalışmaya yeni öğrenciler katabilmek amacıyla açık toplantı çağrıları yapıyoruz.

Şu ana kadar çıkardığımız gazetelerin özellikle ilk sayılarında SSGSS’ye yönelik haberlere ağırlık verdik. Yasanın bizden neler götürdüğünü anlattık, bu yasa karşısında binlerce işçinin, emekçinin alanlara çıktığını duyurduk, kampüsteki öğrencileri süreç içerisinde Ankara’da gerçekleştirilecek eylemlere çağırdık.

Yine geçtiğimiz haftalarda birçok üniversitede gerçekleştirilen faşist saldırılara geniş yer ayırdık. Tersanelerde yaşanan iş cinayetleri, yanı başımızda süren TEGA grevi diğer gündemlerimiz arasında yer aldı. Geride bıraktığımız son iki sayıda ise ağırlıklı olarak 1 Mayıs gündemine yer verdik. 1 Mayıs’ın tarihsel geçmişinden bahsettik.

Önümüzdeki süreçte de yine etrafımızda birçok gelişmeler yaşanacak ve biz düzen tarafından kirletilen beyinlere, düzenin bir kurumu olan burjuva medyanın anlattığı yalanlara bir alternatif olma çabamızla yolumuzu yürümeye devam edeceğiz.

Cebeci Ekim Gençliği

Üniversitelerde İP çetesine yer yok!

Yaşasın devrimci dayanışma!

YTÜ’de 5 Mayıs günü “Bağımsızlık için Anadolu’ya Geçiyoruz” adı altında TGB imzalı çalışma yapmak isteyen İP’lilerle devrimciler arasında çıkan gerginlik, 6 Mayıs günü TGB tarafından fiili saldırıya dönüştürülmüştü. Devrimci demokrat yurtsever öğrencilere yönelen saldırı aldığımız tutum sayesinde püskürtülmüş ve İP çetesi okuldan çıkarılmaya zorlanılmıştı.

7 Mayıs günü, TGB tarafından gerçekleştirilmeye çalışılan provokasyonu ve TGB’nin kendisini, neye hizmet ettiğini Devrimci Demokrat Yurtsever Öğrenciler imzası ile etkin bir şekilde teşhir ettik.

7 Mayıs günü sabah erken saatlerde okula gelerek etkin bir biçimde afiş, duvar gazeteleri vb. materyalleri kullandık. Fakülteler, Tonoz kafe önü, yemekhane gibi yerlerde yoğun materyal kullanımı gerçekleştirerek TGB’nin çalışma alanını kapatmak yönlü bir çalışma hattı izledik.

Hazırladığımız duvar gazeteleri ile gerçekleşen provokasyon girişimi ve İP çetesi teşhir edildi. TGB’nin hangi amaca hizmet ettiği, 6 Mayıs günü yaşanan saldırının kendisi de ortaya kondu.

Bu arada üniversite yönetiminin Tonoz ve T Blok’ta bulunan bütün panoları ortadan yok etmesi ve okula iki otobüs çevik ve bolca sivil polis getirmesi çalışmanın önüne geçemedi. Hazırlanan materyallerle üniversitenin her bir köşesi, özellikle de Tonoz önü donatıldı.

7 Mayıs günü Tonoz önünde toplanan yaklaşık 80 kişi “Üniversitelerde ulusalcı faşist çetelere, provokasyonlara geçit yok!” pankartı açtı. Alkış ve sloganlarla açılan pankartla birlikte bir arkadaşımız Tonoz kafe önünde 6 Mayıs günü gerçekleşen olayları ve TGB’nin ne olduğunu anlatan bir ajitasyon konuşması gerçekleştirdi. Konuşmanın ardından kitle sloganlar eşliğinde ana giriş kapısına yöneldi ve burada basın açıklaması gerçekleştirildi.

Basın açıklamasının ardından tekrar sloganlar eşliğinde orta bahçeye, sonrasında yemekhaneye gidildi. Her iki noktada da ajitasyon konuşmaları yapıldı. Sonra Mimarlık Fakültesi önünden tekrar Tonoz’un önüne geçildi. Basın metni burada bir kez daha okunduktan sonra eylem bitirildi. Toplamda tüm kampüste etkin bir teşhir gerçekleştirilmiş, kitle coşkulu sloganlarla eyleme katılmış ve gayet güçlü bir eylem ortaya konmuştur.

Alandaki çalışmamız 7 Mayıs akşam saatlerine kadar sürdü ve saat 17:30’da okuldan toplu çıkış yapıldı.

Ortaya konulan bu irade ile birlikte önümüzdeki günlerde de aynı şekilde duvar gazetelerimiz, afişlerimiz ve bildirilerimizle alanda olacağız.